Koło matematyczne

W grudniu w czasie zajęć dzieci skupiły się na grupowaniu i segregowaniu przedmiotów wg.  dwóch, a potem kilku cech równocześnie. Tworzyły z nich różne zbiory. W styczniu działalność dzieci polegała przede wszystkim na dostrzeganiu zależność między skutkiem a przyczyną. Układały one i opowiadały historyjki obrazkowe wg.  kolejności zdarzeń. Nadawały im tytuły. Opowiadały własne przygody i oceniały ich skutki. W ten sposób doskonaliły procesy wnioskowania, uogólniania. W lutym dzieci kształtowały umiejętność liczenia, w tym kardynalny i porządkowy aspekt liczby. W grupach, w czasie ,,Tygodnia zabaw kartonowych” uczyły się wykorzystania sześcianów do wykonywania różnych prac na temat   ,, W podwodnej krainie". Przy okazji tych zabaw utrwalały też  nazwy figur płaskich i przestrzennych, poznawały zasady łączenia ze sobą różnych materiałów: sklejania, zszywania, spinania, mocowania taśmą dwustronną. Prace można obejrzeć w holu przedszkola. Zapraszamy:))

20180110 12301220180110 12301620180110 12313520180110 124219DSC00113DSC00115DSC00119DSC00116DSC00083DSC00084DSC00086DSC00087DSC00082

 

 

rozpoczęło swoje zajęcia w październiku od tematu ,,Rytmy i rytmiczność”. Efektem aktywności poznawczej dzieci było dostrzeżenie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia i miesięcy. Dzieci układały i odtwarzały rytmy za pomocą klocków, stempli, figur geometrycznych. W listopadzie dzieci utrwalały figury geometryczne, z których układały dowolne kompozycje i obrazki. Poznały też dwie figury przestrzenne najczęściej pojawiające się w otoczeniu kulę– piłka, sześcian – dom. W obu miesiącach kształtowały umiejętność liczenia, a także kardynalny i porządkowy aspekt liczby. Wszystkie zajęcia kończyły się krótką zabawą:)

DSC09709DSC09714DSC09715DSC09875DSC09876DSC0987820171212 12253420171212 12385320171212 124113DSC09964DSC09881DSC09717

Program koła matematycznego adresowany jest do dzieci pięcio i sześcioletnich, czyli najstarszych grup przedszkolnych. Stanowi rozszerzenie programu przedszkolnego, na którym bazują nauczyciele. Ma na celu poszerzenie umiejętności dzieci szczególnie zdolnych w zakresie edukacji matematycznej. Zajęcia w ramach koła odbywają się co dwa tygodnie.